21 maj 2013

Baka,baka liten kaka ...

Baka baka liten kaka ...
Idag har jag gjort något jag inte gjort på väldigt länge men som förr brukade ge mig energi och glädje.
Jag har bakat kakor...Ja,baka brukar jag göra, men det blir alltid matbröd och kanelbullar och sällan några överraskningar.
Men i morse när jag var ute i trädgården så såg jag att rabarberna var så läckra å jag bestämde mig för att prova ett nytt recept..


RABARBERKAKA - TILL RECEPT
Bilden ser visserligen ut som en pizza... med det är faktiskt en supergod rabarberkaka, som dessutom är busenkel att baka. Servera med vaniljsås eller med glass.
 
KOKOSTOPPAR - TILL RECEPT
När jag nu ändå var itagen så körde jag på med både kokostoppar och en hederlig gammal sockerkaka. Receptet har jag fått efter min mormor Ellen som idag skulle ha varit över 120 år.
Helgens boktips
Kaffe med musik
Kaffe med musik - Karin Brunk Holmqvist (läs mer BOKTIPS)
I Brantevik har vintermörkret lagt sig över den lilla kustorten och väninnorna Inez, Olga och Viola har symöte. Den här kvällen har Viola med sig lotter och till sin stora förvåning vinner väninnorna en bussresa till en julmarknad i Tyskland.Inte kan de då ana att deras vänskap kommer att sättas på överraskande prov.
Dagens Affirmation
 
Jag älskar min kropp - och vågar visa det!
 
Bild: Råd inför Beach 2013.
Må så gott å glöm inte att andas // Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar