22 januari 2013

Antikt - retro

Lite utav varje som finns i mina gömmor

Svenska Journalen från 1930, känns riktigt cult

Mormors gamla handväska, urmysig

 
 Retro klänning i st 36 är till Salu


Mammas brudklänning som hon gifte sig i 1954 och jag 1982 ...kärlek







Mammas underbara dräkt som jag sparar och plockar fram med jämna mellanrum...dock alldeles för liten för mig. Men jag använde det glatt i början på 80 talet...älskar den!





Den lilla chicka väskan som jag hittade på en retro affär i London ( till Salu)
 




 
Första byrån jag kommer ihåg från min barndom. Då var den blå! Förmodligen inköpt på 50 talet.
 
 
Dagens aforism
Att förlita sig på en opålitlig person med en hemlighet är som att bära en väska med korn som det är hål i.
Ordspråk från Nilotic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar