10 december 2011

Stilen New England


New England


New England, Shabby chich och Vintage är begrepp som surrar i både modevärlden såväl som i inredningsbranschen. Jag har under sommaren gått och grunnat på vad de olika begreppen står för?


Stegen finns till salu. Har använts som hylla i min gamla butik. Nypris 3700 Kr  NU 2000 Kr
Maila vid intresse
bettan@inredningsboden.se

Jag har kommit fram till en del smått och gott men vet inte om det stämmer, så skicka gärna kommentarer så jag kan lära mig mer!
Idag ska jag visa lite bilder på New England och efterhand kommer även de två andra stilarna att presenteras.


Dessa möbler sägs vara i New England stuket. Ni hittar dem och mycket mer hos The Bramble.co de är från Mary Tudor collection.

New England -Skärgård

Vita soffor, bord med låda och vitrinskåp, gärna med kryssdetaljer på möblerna.

Stjärnor/ränder/rutor pryder kuddar och plädar.

Vita krukor, fyrar och repdekorationer.

Tavlor med signalflaggor och speglar med ljusa eller träfärgade ramar.
Stilen smälter väl ihop med svensk skärgårdsstil
Färg:Blått, vitt, rött och naturfärger, vitt trä, mässing
Material:Bomull, ull, fårskinn
VäxtGröna växter, pelargon, rosmarin eller dylikt på stam

New England-Herrgård

Naturfärgade soffor eller mörkare i läder.
Stolar och bord i mörkare träslag eller vitt.

Ränder med olika bredd på kuddar Sandfärgade krukor av lite antikare snitt.

Stilen är elegant och lite tyngre.

Blå/vitt porslin är vackert. Lampfötterna får gärna vara lite ”bulliga” i formen.
Färg:Svart, brunt, beige och vita nyanser. Blått och vinrött kan vara snyggt.
Material:Bomull, sammet, matt siden, ull, mörkare trä, mässing, silver, guld.
Växt:Hortensia, lilja, benjaminfikus, garderobsblomma, olivträd, cypress, palm
Källa Shoppinggruppen


Kläder i New England stil

Alltså om jag har förstått det rätt sä är det bara att sätta på sig de blå jeansen en rutig skjorta och en snusnäsduk om håret! Då är man klädd i New England stilen.










Dagens visdomsord
"Jag är sådan som min Skapare gjorde mig,och eftersom Han är nöjd så är jag det också"Minnie Smith

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar